Wat is de beste manier om definitief paardebloemen uit je gazon te verwijderen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin
2.7K

Het beste antwoord

Paardenbloemen komen vooral voor in een gazon dat enigszins verwaarloost wordt.
In een goed bemest en gemaaid gazon zie je hem vrijwel niet.
Je kunt ze dood spuiten met een chemisch middel. ( er zijn verschillende middelen)
Maar hier zijn altijd risico's aan verbonden.
Beter kan je met een lang mes de penwortels door snijden en de rozet met bladeren er uit trekken.
Zaadjes van deze plant, waaien als pluisjes door de lucht en kunnen telkens opnieuw overal vandaan komen.
Je kunt ze dus nooit definitief uit je gazon verwijderen, want er komen telkens weer nieuwe.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het enige juiste antwoord eddijst. Perfect.

Andere antwoorden (1)

Het is niet gemakkelijk maar het beste is de paardenbloem met de gehele wortel proberen los te maken en dan te verwijderen.