door de verhuizing ben ik m'n vrienden kwijt en waarom lukt het me hier niet om vrienden te krijgen?

Heey,

Ik ben 2 jaar geleden verhuisd van zeeland waar ik 8 jaar heb gewoond naar noord - brabant en daar woon ik nu dus al 2 jaar; ik zeeland was ik echt bevriend met iedereen (te minste goeie banden) en als ik dan langs m'n vrienden vroeg of ze gewoon mee naar buiten gingen kwamen ze naar buiten, gewoon beetje hangen :p
nadat ik verhuisd was (echt onverwachts) heb ik geen contact meer met m'n vrienden, behalve m'n beste...
maar de vraag is: ik woon nu hier al 2 jaar en iedereen kijkt neer op mij :S maar waarom?
ik heb nooit wat fout gedaan waarvan ik weet; en ik heb hier wel 1 vriend maar alsof ik dat als een vriend moet zien... als ik bij hem langs de deur kom en vraag: ga je mee naar buiten? (normaal in zeeland is het antwoord natuurlijk en dan komen ze naar buiten) hier is het antwoord: Wat gaan we dan doen (WAAROM moeten ze hier een reden hebben van wat we gaan doen??)
dan zeg ik gewoon een beetje buiten zijn, dat is toch leuker dan binnen zitten? antwoord: nee geen zin, doei.

okee en dan was dat het... ik heb het op zoveel manieren geprobeerd, en wat me nu ook opvalt is dat mensen hier tegen me liegen, waar ik eerst woonde zijden ze gewoon de waarheid bijv: kom ik bij een andere vriend hier langs, vraag ik ga je mee naar de stad? zegt hij: nee ik ben aan het leren, zeg ik okee... en dan zegt hij weer doei...

nou lekker is dat als iedereen je negeert ofzo, en je niet weet wat en waarom..

Bedankt voor het lezen van deze lap tekst,
Groetjes Shiva

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oja, en echt iedereen die ik hier in Noord-brabant ken zit bijna heel de dag achter de computer,playstation ect...
ze komen niet eens buiten :S

Het beste antwoord

Je zit gewoon in een andere cultuur , het werkt anders . Je moet ook niet aan je zelf twijfelen . Als Zuid Limburger zijnde kan ik alleen maar zeggen dat de Brabanders bekend staan als gastvrij met aardige mensen. (ook uit eigen ervaring ) .Goede en slechte mensen heb je overal zitten . IK snap heel goed dat je je verloren voelt daar , maar kan het zijn ( begrijp me niet verkeerd ) dat je te hard van stapel loopt , vriendschap wil forceren , het te snel wil , ( want dat moet groeien ) Je was in zeeland rijkelijk bedeeld met vrienden , heel mooi ! Kan het niet zijn dat je 2 jaar te snel hebt willen zijn met iemands vriendschap te krijgen , en te houden ,omdat je het zo gewend was in Zeeland . Wat zouden de mensen daar voor een reden hebben om je te beliegen ? Verbeeld je je dat niet. Dit is frusterend voor je , dat geloof ik . En ik denk ook dat je een een goede knul bent die het goed voorheeft ! Maar pak het eens anders aan , en dan zul je zien dat het gaat lukken !Een welgemeend succes Gr.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Goede vrienden blijven contact houden, doen ze dat niet dan waren het geen goede vrienden.

Probeer vrienden te maken via msn. Op die manier heb ik al goede vrienden gemaakt en afgesproken.

Tik eens op facebook de naam van je school van vroeger in, of de stad waarin je woont (bij "zoeken") en dan herkent je misschien namen van mensen die bij jou in de klas hebben gezeten, alzo kan je vragen om hen als vriend te voegen!

Handige tip he! Ze kunnen neerkijken op jouw omdat je er misschien "rijkelijk" uitziet of rijke ouders hebt. Doe gewoon tegen je vrienden, trek eens minder mooie kleren aan, ... Pas op: ik zeg niet dat jij je rijkelijk voordoet he, maar het is gewoon een opmerking.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien dat ik er nu pas aandenk en u er antwoord op heeft: ze zijn zo kinderachtig in m'n klas als u weet wat ik bedoel (ik heb de pubertijd al bijna achter de rug en zij moeten nog beginnen..) hoe moet ik daar mee omgaan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
snap ik even niet hoor, kan u dat uitleggen? Vriendelijke groet, mij
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Fiederieke: je gaat het niet geloven, maar mijn toetsenbord hapert, draadloos prul, en ik mis dan soms letters , ligt aan spyware of moet signaal terug instellen van ontvanger en toetsenbord het is een flauw excuus maar dat is het , soms klopt mijn zinsbouw ook niet, en dan heb je gelijk dat ik geen kritiek mag geven, maar als er letters ontbreken of teveel staan ligt het aan het kl*te toetsenbord van mij. Trouwens, ik heb geen kritiek op het taalgebruik in Nederland, het is gewoon een opmerking of iets dat ik me afvroeg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ooh :O
Xd ik dacht dat het over mij ging, haha
waarom denk je dat het aan de andere licht ,ga je mee naar buiten wat rondhangen ,wat is daar nu aan ,bedenk eerst wat je wil gaan doen en vraag dan of iemand zin heeft om mee te doen,dan heb je een kans dat er mensen zijn die dezelfde interesses hebben als jij,verder hoeft iemand niet te liegen als hij zegt dat hij aan het leren is ,sommige mensen doen er daadwerkelijk iets aan om hun opleiding tot een goed einde te brengen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oja was ik vergeten bij teschrijven; hoe ik er achter kwam dat hij niet aan het leren was :D
Ik zag dat hij aan het spelen was op z'n computer "hij was online aan het spelen en ik heb het zelf gezien" maarja doet er niet toe ;) bedankt voor uw reactie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt volledig het recht om tegen iemand te zeggen "dat je eventjes buiten wil zijn". Dan ben je tenminste eerlijk. Je kan ook iets verzinnen , maar jij bent eerlijk dat je buiten wil zijn. Dan hebben je vrienden heel veel mogelijkheden, want dan mogen ze zelf kiezen wat ze doen. Je kan dan samen iets voorstellen. Met dit warme weer eens naar een recreatiepark gaan, lijkt me een goed idee. Tip:
Je moet je mond durven opendoen tegen iemand. Veel mensen durven dat niet. Als je vind dat iemand je negeert, zeg dan gewoon dat je met hem/haar eens weg wilt gaan, of naar buiten wil gaan. Zeg dan zoiets als "je kunt toch niet gans de dag aan de pc hangen". Get a life! Zoiets zou ik zeggen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Fiederieke: inderdaad een zware spellingsfout hierboven van mij, maar het ligt aan mijn kl*te toetsenbord. Vind je de fout? Jij vinDT de fout zeker! (beide zinnen zijn correct, maar hierboven dus niet)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik had een keer "de klas">de mensen die mij nog redelijk aardig vinden< voorgesteld om aftespreken bij een kunst strand, maar niemand wou mee; nu ga ik uw tip morgen eens toepassen :O
nu trek ik eens m'n mond open! :) bedankt ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en dan stuur ik morgen wel een bericht met hoe en wat, of het is gelukt :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Shiva02: je moet dit op een lachende toon zeggen, "je kunt toch nie heel de dag voor de pc zitten", het moet dus niet te serieus klinken, zeg het op een lachende toon
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"je kunt toch nie heel de dag voor de pc en playstation zitten" : lachend zeggen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben nogal sirrieus dus dat word moeilijk :D
Brabanders zijn vrolijk en vriendelijk, Zeeuwen daarin tegen stug, dus waarschijnlijk een cultuurprobleempje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat zegt z'n moeders vriend ook maar ik zie het juist andersom xD thnx voor reactie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is niet negatief of positief, maar gewoon een feit,. Je ziet het vaker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heeft u misschien tips hoe ik dan met hun leer omgaan? :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk alles luchter bekijken en open zijn. Daarnast zijn Brabanders gul.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lol, dus je beweert dat ik gierig ben?
nee hoor grapje weet je ook wel toch; (weltruste ik ga slapen ;))
Ik denk niet dat het neerkijken is op iemand maar iedere streek heeft zijn eigen gewoontens,Ik denk dat ze bij jou in de buurt niet gewend zijn om mee naar buiten gevraagd te worden ,en vinden ze er niks aan om buiten wat rond te hangen ,dus als je vrienden wilt maken dan zou je kunnen kijken wat ze wel doen en leuk vinden ,misschien kun je ze een keertje vragen om een film bij jou te komen kijken ,gewoon met een stel jongens ,of misschien heb je wel gitarhero en nodig je ze uit om dat te doen .
vraag gewoon wat ze doen en wat ze leuk vinden .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb ik al gevraagd, maar hun hobby's zijn computeren en playstation ect, en daar hou ik niet echt van ( ze komen ook nouwelijks buiten en het is hoog zomer )
Maar ik denk dat ik gewoon andere manieren heb geleerd bij het opgroeien... (niet slechter of beter , maak ik geen verschil in) maarja bedankt voor uw antwoord +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nou dan is het toch duidelijk,deze jongens zijn niet jou type's ,je zoekt je vrienden uit op overeenkomsten en omdat je de zelfde dingen leuk vind.
dat zijn deze jongens dus niet ,jullie hebben andere interesses ,dus dat heeft niks met op jou neer kijken te maken.
met jou is niks mis en met die jongens ook niet ,jullie passen gewoon niet bij elkaar .
kijk eens wat rond ,er zijn zeker te weten jongens die van dezelfde dingen houden als jij in de buurt.
Heel kort antwoord deze keer :
om vrienden te vinden, moet je eerst een vriend zijn.....

Jij bent nieuw in een bestaande groep, dus je zult je aan hen moeten aanpassen, zij niet aan jou.
Dus zorg, dat je een goede vriend wordt, die deelt in hun interesses, en probeer niet hen te dwingen jouw interesses te volgen - dat werkt niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Brabanders zijn gek. Doe gewoon met ze mee of verhuis naar een normale provincie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lol XD groot gelijk heb je, ik ga trouwens over 1,5 jaar weer verhuizen; ik ga slapen ben kapot, truste
Je bent pas 14 jaar zie ik Shiva en op die leeftijd heb je nog geen enkel inzicht omtrent vaste (echte) vrienden of vriendinnen. Je zit nog in de zoektocht van het leven. Gewoon doorgaan en niet meteen denken dat iets aan jezelf ligt. Als je wat jaren ouder bent kom je tot de ontdekking wat èchte vriendschap betekent.
Nico
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien klikt het gewoon niet zo met de kinderen uit je klas of ben jij inderdaad jong door de puberteit heen terwijl de rest van de knulletjes nog moeten beginnen met 14.

Ik zou zeggen: laat de hoop even varen, probeer zeker niet te fanatiek om er bij te horen want dat werkt alleen maar tegen je, ga lekker bij een club waar je iets kunt doen wat écht jouw interesse heeft. Wie weet kom je daar wel leuke mensen tegen.